ČESKO - Popelnice Evropy

14. březen 2015 | 23.31 |

Popelnice Evropypejsek v popelnici

Když jsme v roce 2004 slavnostně vstupovali do EU, libovali jsme si, že u nás konečně bude všechno jako na Západě. O devět let později můžeme už s odstupem zhodnotit, jaké že to zázraky se u nás odehrály. Nic moc. Naše značkové obchody vypadají jako sekáč, ty neznačkové jako vetešnictví. V potravinách si do košíku naložíte igeliťák nacpaný sójou a na pokladně vám ho namarkují jako lahůdkovou klobásu. Na filmy musíme čekat tak dlouho, že si je radši postupně stahujeme z internetu. Starý seriál od nového poznáte v televizi jen podle počtu kožních záhybů herců v hlavních rolích. Muzikanti k nám jezdí, až když je jinde nechtějí zabookovat ani na dopročinnou estrádu pro opuštěná štěňátka. A v rádiu nám melou dokola obehrané fláky...


Odpadkáč APPLE NA NÁS KAŠLE

Teda kašlal hodně dlouho. Své zastoupení u nás má firma až od roku 2009. Do té doby tu předražené Macy prodávali akorát zprostředkovatelé. A stejně dodnes nefungují české iTunes, na kterých by se dala legálně stahovat hudba.

KDYŽ TO NEJDE V NĚMECKU, PRODÁ SE TO U NÁS

Podle serveru iDnes u nás řetězec Penny Market několika měsíci prodával elektrickou motorovou pilu Comet CKS 2000, kterou předtím musel v Německu stáhnout z prodeje, a dokonce nabízel zákazníkům možnost ji vrátit. Pila byla podle uznávaného německého testu Stiftung Warentest nebezpečná, mohla způsobit těžká poranění a vytékal z ní olej.

AUTOŠROT

Česko je nejzápadnější zemí, kde se ještě prodává Renault Thalia, auto pro chudáky. Pod jménem Symbol ho koupíte v Turecku, Rumunsku, Bulharsku, Rusku a v zemích na severu Afriky. Podobně se u nás prodává třeba Dacia Logan, která sou jéé přechodem na emisní normy Euro 5 zmizela z obchodů v Německu. Navíc se u nás rozmohla jiná specialita - prodávat vedle nových generací aut ty staré. Na takové auto se dá nalepit zajímavě nízká cenovka, protože jde o vůz s x-let starými technologiemi i standardy kvality a kultivovanosti. Chcete příklady? V obchodech na Západě už dávno nenarazíte na:

Škoda Octavia Tour.Nekupte oktávku za 270 tisíc. Byť stranou...

Citroen Xsara Picasso. Typ starý patnáct let, výroba byla oficiálně ukončena v září 2010, u nás je jich v obchodech pořád dost.

Opel Astra Classic III. S příchodem nové Astry se u nás prodává i starý model jako "dostupnější verze" za 245 tisíc.

Fiat Punto Actual. Taky u Fiatu mají rádi prodlužování životů. Současně s faceliftem Punta Evo prodávají výběhový model Punto Actual, dříve Grande Punto, staré sedm let. Na německých stránkách takové auto rozhodně neseženete.

Citroen Berlingo First. Berlingo se dá považovat za zakladatele třídy osobních aut odvozených z dodávek. Vedle současné generace Berlinga u nás prodávají starší verzi. Nabídku motorů smrštili raději rovnou na jeden.

Shuanghuan Ceo. V roce 2008 přišla firma Lium-Oris s tím, že začne do Čech první čínská auta značky Shuanghuan, model Ceo. Mimochodem to je auto, které například v Rakousku zakázali prodávat, protože jeho výrobce byl obviněn z plagiátorství - vůz se zezadu až nápadně podobal předchozí generaci BMW X5. 

mívalové na skládce

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře